შეფასების კრიტერიუმები

  • შეფასების კრიტერიუმები სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში
  • ჟანრობრივად ანსხვავებს მუსიკალურ ნაწრმოებებს
    ვერ ანსხვავებს ჟანრობრივად მუსიკალურ ნაწარმოებებს.
    უჭირს განასხვავოს სხვადასხვა მუსიკალური ჟანრი
    ნაკლებად არჩევს მუსიკალურ ჟანრებს.
    ნაწილობრივ ანსხვავებს სხვადასვა ჟანრის მუსიკალურ ნაწარმოებებს.
    ზედმიწევნით კარგად ანსხვავებს სხვადასხვა ჟანრის მუსიკალურ ნაწარმოებებს.
    ფლობს სანოტო სისტემს. (ნოტები, გრძლიობები
    არ იცის ნოტები
    უჭირს ნოტების განლაგება სხვადასხვა სისტემაზე
    ნაკლებად ანსხავებს გრძლიობებს და ერევა ნოტები ერთმანეთში ნაკლებად ანსხავებს გრძლიობებს და ერევა ნოტები ერთმანეთში
    ნაწილობრივ ანსხვავებს გრძლიობებს და იცის ნოტები.
    სრულად ფლობს, როგორც სანოტო სისტემას, ასევე გრძლიობებს.
    მღერის სხვებთან ერთად და დამოუკიდებლად. მონაწილეობს სხვადასვა ღონისძიებებში
    არ მონაწილეობს სხვადასხვა აქტივობებში.
    უჭირს სიმღერა, არ მონაწილეობს სხვადასხვა ღონისძიებებში
    ნაწილობრივ მღერის სხვებთნ ერთად. არ მონაწილეობს ღონისძიებებში.
    მღერის სხვებთან ერთად, მონაწილეობს ღონისძიებებში. ვერ მღერის დამოუკიდებლად.
    მღერის სხვებთან ერთად და დამოუკიდებლად. აქტიურადაა ჩართული სხვადასხვა ღონისძიებებში.
    საშინაო დავალება
    არ ასრულებს საშინაო დავალებას.
    ავიწყდება ხშირ სემთხვევაში საშინაო დავალების სესრულება
    მეტ-ნაკლებად ასრულებს საშინაო დავალებას.
    არასრულყოფილად ასრულებს საშინაო დავალებას.
    ზედმიწევნით ასრულებს საშინაო დავალებას.
    პრეზენტაცია
    ვერ საუბრობს სალიტერატურო ენით, არ იყენებს მუსიკალურ ტერმინებს, არ აქვს პრეზენტაციის უნარი
    პრეზენტაციის დროს არ იყენებს მუსიკალურ ტერმინოოგიას. უჭირს კომუნიკაცია
    ნაკლებად იყენებს მუსიკალურ ტერმინოლოგიას, ცდილობს პრეზენტაციის გაკეთებას.
    მეტ-ნაკლებად ფლობს გამართულ სალიტერატურო ენას, მუსიკალურ ტერმინოლოგიებს, სრულყოფილად არ აქვს წარმოდგენილი პრეზენტაცია.
    სრულყოფილად საუბრობს გამართული სალიტერატურო ენით. იყენებს მუსიკალურ ტერმინებს. აქვს კომუნიკაციის უნარი რაც ეხმარება პრეზენტაციაში

    შემაჯამაებელი წერის შეფასების რუბრიკა
    ტესტი



    მოსწავლე
    შეფასების კრიტერიუმები
    შემაჯამებელი ქულა
    მოსწავლე პასუხობს მხოლოდ დაურულ კითხვებს. შემოხაზავს სწორ პასუხებს
    0-2
    სწორად მაგრამ ფრაგმენტულად პასუხობს ღია კითხვებზე, უჭირს დასაბუთება
    3
    პასუხობს ამომწურავად ასაბუთებს პასუხს. სწორ კონტექსტში იყენებს ტერმინოლოგიას
    5
    ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10
    1




    2




    3




    4




    5




    6




    7




    8




    9




    10









    წერითი დავაელების შეფასებისკრიტერიუმები
    თემა
    კრიტერიუმები
    ქულა
    1
    თემასთან შესაბამისობა
    3 ქ.
    2
    ნაშრომის ორგანიზება და ენობრივი მხარე, მონაკვეთებს შორის ლოგიკური კავშირების დაცვა; ლექსიურად მკაფიოდ გამოხატული ტერმინოლოგიის ფლობა, სტილისტური ხარვეზების არქონა;
    3 ქ.
    3
    შემოქმედებითობა
    4 ქ.









    ზეპირი გამოკითხვის შეფასების სქემა
    საგანი: ხელოვნება
    შეფასების კრიტერიუმები
    1-2
    3-4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    თეორიული მასაის ცოდნა, ფაქტობრივი სიზუსტის დაცვა
    მოსწავლე არ იცნობს თეორიულ მასლას
    მოსწავლე ცდიობს გაიცნოს თეორიული მასალა
    მოსწავლე სრულყოფილად არ იცნობს თეორიულ მასალას
    მოსწავლემ ნაწილობრივ  იცის თეორიული მასალა, უშვებს შეცდომებს ფაქტობრივ სიზუსტეში
    მოსწავლემ იცის თეორიუი მასალა, უშვებს შეცდომებს ფაქტობრივ სიზუსტეში
    მოსწავემ სრულყოფილად იცის თეორიული მასალა, უშვებს შეცდომებს ფაქტობრივ სიზუსტეში
    მოსწავლემ სრულყოფილილად იცის თეორიული მასალა, უშვებს ცოტა შეცდომებს ფაქობრივ სიზუსტეში
    მოსწვლემ სრულყოფილად იცის თერიული მასალა, არ უშვებს შეცდომებს ფაქტობრივ სიზუსტეში
    აზრის გადმოცემის სიცხადე; გამართული მეტყველება
    მოსწავლეს უჭირს აზრის გადმოცემა
    მოსწავლე ცდილობს აზრის გადმოცემას
    მოსწავლე გადმოსცემს აზრს ბუნდოვნად
    მოსწავლე გადმოსცემს აზრს, უჭირს გამართული მეტყველება
    მოსწავლე გადმოსცემს აზრს, ნაწილობრივ უჭირს გამართული მეტყველება
    მოსწავლე ცხადად გადმოსცემს აზრს, მეტყველება ნაწილობრივ გამართულია
    მოსწავლე ცხადად გადმოსცემს აზრს, მეტყველებ მცირედ გაუმართავია
    მოსწავლე ცხადად გადმოსცემს აზრს, მეტყველება გამართულია
    კითხვებზე ადეკვატური პასუხების გაცემა; ლოგიკური მსჯელობა
    მოსწავლეს უჭირს კითხვებზე პასუხის გაცემა
    მოსწავლე ცდილობს კითხვებზე პასუხის გაცემას
    მოსწავლე პასუხობს კითხვებს, ხშირად შეუსაბამოდ
    მოსწავლე პასუხობს კითხვებს ნაწილობრივ ადეკვატურად
    მოსწავლე პასუხობს კითხვებს ადეკვატურად, მცირე შეცდომებით
    მოსწავლე ადეკვატურად პასუხობს კითხვებს, უჭირს ლოგიკური მსჯელობა
    მოსწავლე ადეკვატურად პასუხობს კითხვებს, ლოგიკური მსჯელობა მცირედ შეფერხებულია
    მოსწავლე ლოგიკურად პასუობს კითხვებს, მსჯელობა ლოგიკურია
    აუდიტორიასთან კომუნიკაცია
    მოსწავლეს უჭირს აუდიტორიასთან ურთიერთობა
    მოსწავლე ცდილობს აუდიტორიასთან ურთიერთობას
    მოსწავლე ნაწილობრივ წარმატებით ამყარებს კომუნიკაციას
    მოსწავლე ნაწილობრივ წარმატებით ამყარებს კომუნიკაციას
    მოსწავლე ამყარებს აუდიტორიასთან კომუნიკაციას მუდმივად
    მოსწავლე მუდივად ამყარებს კონტაქტს, ხშირად წარმატებით
    მოსწავლე მუდმივად ამყრაებს კონტაქტს, უმნიშვნეო შეფერხებით
    მოსწავლე მუდმივად წარმატებით ამყარებს აუდიტორიასთან კომუნიკაციას


    განმავითარებელი შეფასების
    კომენტარის (ზეპირი, წერილობითი)
    კრიტერიუმები

    1.    მოსწავლის მუშაობის დადებით მხარის აღნიშვნა,
    პოზიტიური განწობის შექმნა;

    2.    მოსწავლის ნამუშევრის (და არა მოსწავლის)
    პრობლემური მხარის აღნიშვნა;


    3.    პრობლემის გააზრებისა და გადაჭის
    კონკრეტული ქმედებების დაგეგმვა;


    4.    ზომიერების დაცვა (გადაჭარბებული ქება, ზედმეტი კრიტიკა);

    5.    მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება;

    მოსწავლის თვითშეფასება
    კრიტერიუმები
    რეგულარულად
    ხშირად
    იშვიათად
    არასდროს
    არ ვამჟღავნებს იტერესს გაკევთილის მსვლელობის მიმართ





    მაქვს აგრესიული დამოკიდებულება გაკვეთილის მსვლელობის მიმართ





    ხელს ვუშლი გაკვეთილის მსვლელობას





    დამოუკიდებლად ვერთვები გაკვეთილის მსვლელობაში





    ჩემი აქტიურობა სხვას არ უქმნის პრობლემას





    ვიღებ მონაწილეობას ჯგუფურ და საკლასო დისკუსიებში





    ვასრულებ მასწავლებლის მიერ მოცემულ ინსტრუქციას